Το πρόβλημα του χρώματος στη ζωγραφική
"Δεν υπάρχουν ούτε άσχημες, ούτε δύσμορφες φόρμες. Το ίδιο ισχύει και για τα χρώματα. Κάθε χρώμα, παρμένο στην αντίστοιχή του φόρμα, θα είναι όμορφο, δηλαδή θα προκαλέσει ευχάριστη εντύπωση στο θεατή, το ίδιο ακριβώς και η φόρμα, και αντίστροφα: το ομορφότερο (σύμφωνα με τον Όστβαλντ) χρώμα, χρησιμοποιημένο σε όμορφη, όμως σε ασύμβατη με αυτό φόρμα και σε ασύμβατο χρωματικό χώρο, θα φαίνεται απαίσιο."
Ιβάν Κλιουν. (1996). Ρώσικη Πρωτοπορία 1910-1930 – Η συλλογή Κωστάκη – Θεωρία-Κριτική. Αθήνα: Εκδόσεις ΥΠΠΟ, Εθνική Πινακοθήκη, Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών. σελ.158-159
|