Η έννοια της ηχούς (echo) χρησιμοποιείται για να τονιστεί η χωρική διάσταση της εξουσίας που ασκεί κάθε προσπάθεια γραφής (scripting) και κατά συνέπεια καθε προσπάθεια αναπαράστασης της σχέσης μας την πληροφορία, το συναίσθημα και την γνώση που εγγράφεται σε τμήματα λόγου (βλ. Couldry, 2003. Medina, 2006). Η ηχώ (echo) σηματοδοτεί το γεγονός ότι η κάθε γραφή (script), όπως αυτή πραγματώνεται στο τώρα, έρχεται από κάπου αλλού στο ιστορικό παρελθόν και είναι το αποτέλεσμα μιας πρότερης απόπειρας γραφής. Η γραφή δεν επιτελείται στο κενό. Έχει προυπάρξει σε άλλη μορφή η οποία έχει αντανακλαστεί και μεταφέρεται ως ηχητικό κύμα, δημιουργώντας την ηχώ. Θα μπορούσαμε να σκεφτούμε την προσπάθειά μας για νοηματοδότηση του υλικού στο street mathematics μέσω της ηχούς; Άν ναι, η ηχώ ως μεταφορά μας υποστηρίζει στην δημιουργία παιδαγωγικών σεναρίων χρήσης του υλικού.

 avc proof3  29fc3daa85426f2c689e775b325fd7d7  avc abm6

Τα σενάρια αυτά μπορούν να εστιάζουν στην πολλαπλότητα των αφηγήσεων που επιτρέπει η ιδέα ότι κάθε διαδικασία γραφής και επανα-γραφής του υλικού επιδέχεται συνεχείς αλλαγές, μεγάλες και μικρές, καθώς οι απόπειρες αυτές αντανακλούνται και προσκρούουν σε πρότερες απόπειρες γραφών. Συγκεκριμένα, προτείνονται σενάρια για διάδραση και δράση όπως:
α) παιχνίδια ηχούς μέσω των οποίων καλούμαστε να επανα-προσεγγίσουμε επεισόδια ταινιών, λογοτεχνικά κείμενα, γεγονότα, συνεντεύξεις κλπ με στόχο τη δημιουργία μετα-αφηγήσεων για τη σχέση του ανθρώπου με τα μαθαηματικά. Μπορούμε να περιγράψουμε πως βλέπουμε εμείς τώρα κάτι που έγινε σε διαφορετιό χρόνο ή τόπο από αυτόν που βιώνουμε εδώ και τώρα; Mπορούμε μέσα από αυτό να αναδείξουμε κυρίαρχες, στερεότυπες, περιφερειακές ή εναλλακτικές αφηγήσεις; Μπορούμε να φτιάξουμε νέες διαδρομές οι οποίες αφηγούνται στερεότυπες ή εναλλακτικές αφηγήσεις;

 pathmasies2-page-001  vhmata ammos  vhmata kokkina edited

β) εστίαση σε διαδικασίες που αφορούν την παραγωγή νοήματος μέσα από ποικίλες προσπάθειες κατανόησης του υλικού μας στο πλαίσιο διαφορετικών χωροχρονικών αναπαραστάσεων(π.χ. φυσικό περιβάλλον, εικονικό, αρχείο, τότε και τώρα κλπ).
γ) εστίαση στον εντοπισμό διαφορών και ομοιοτήτων στις γραφές όπως αυτές αναδύονται σε διαφορετικού τύπου μέσα (π.χ. ταινίες, έργα τέχνης, κείμενα, συνεντεύξεις κλπ).

Αναφορές

Couldry, N. 2003. Media Rituals: A critical approach. London. Routledge.

Medina, C. 2006. Critical performative literacies: intersections among identities, social imaginations and discourses. National Reading Conference Yearbook. 55. 182-194

Kλίμακα Έλεγχος, Πειθαρχία, Ρύθμιση Τεχνολογία Εαυτού Έμφυλη Ένταξη, Αποκλεισμός, Περιθωριοποίηση Αισθήσεις Αισθήσεις, Κιναίσθηση Αλήθεια Αλγόριθμοι Αλληλεπίδραση Κινητοποίηση Εμβύθιση Αναπαραστάσεις,συμβολισμοί,μύθοι Αναστοχασμός Αντίσταση Αντικειμενικότητα Αποδόμηση Απορία, Αβεβαιότητα Απόδειξη Αριθμός Αρνητικά Συναισθήματα Βίωμα Βεβαιότητα, Αβεβαιότητα Γεωμετρία Γλώσσα Σώματος Δημιουργία, Δημιουργικότητα Διαίσθηση Δομές , Ιεραρχίες Εγγραμματισμός Εθνομαθηματικά Εικασία, Υπόθεση Ενσώματη Γνώση Επίλυση Προβλήματος Επιχείρημα Εργαλεία Ερωτήματα Ηθική Θετικά Συναισθήματα Θετικές Επιστήμες Θρησκευτική Ικανότητα Κανόνες Κατασκευές Κοινωνική Τάξη Κοινωνική εμπειρία Κυριαρχία, Ισχύς Μαθηματικά Μαθηματικά στη Φύση Μετατόπιση, Αλλαγή Μεταφορές , Παρομοιώσεις Μηχανισμοί Μοντελοποίηση Μοτίβα Νόηση Ορθολογισμός Παιχνίδια Πολιτική Αριθμητική Πολιτισμός Πράξεις, Υπολογισμοί Προοπτική, συμμετρία Προσανατολισμός Προσομοίωση Ρητορική, Αφήγηση Συναίσθημα Σχέσεις Σχολικά μαθηματικά Σωματικές Μεταφορές Ταξινόμηση, Οργάνωση, Αρχείο Ταυτοποίηση Τεχνολογίες Τεχνουργήματα Υποκειμενικότητα Φαντασία Χάος Χαρτογραφία Ψυχή απαντησεις