Οι γραφές αφορούν τρόπους αποτύπωσης της συμπυκνωμένης γνώσης της σκέψης και των απόψεων γύρω από φαινόμενα, σχέσεις και καθεστώτα αλήθειας. Σχετίζονται με τους λόγους (discourses), κυρίαρχους και περιφερειακούς, εντός των οποίων εδράζει κάθε προσπάθεια αφήγησης της 'πραγματικότητας' που βιώνουμεως άτομα στο πλαίσιο μιας δυναμικής διάδρασης μεταξύ τοπικού και παγκόσμιου (Appadurai, 1996).
Οι διαδικασίες της γραφής (scripting) αφορούν διεργασίες η οποία ενεργοποιεί την φαντασία ως κοινωνική πρακτική. Με όχημα τη φαντασία οι άνθρωποι θα μπορέσουν να ξανα-γράψουν ή να επανα-γράψουν την ίδια τη ζωή τους με απρόβλεπτους, νέους και δημιουργικούς τρόπους στις εκάστοτε συνθήκες που ζουν και δραστηριοποιούνται. Κι αυτό γίνεται λόγω της ανάγκης να οικειοποιηθούν, να απορρίψουν ή να επαναδιατυπώσουν συγκεκριμένους ηγεμονικούς λόγους με αφορμή την δική τους τοπικότητα. Η ιδέα αυτή σε πρώτη ματιά μοιάζει να μην σχετίζεται με τα 'μαθηματικά'.
Αν όμως ξανασκεφτούμε το συμβολικό μήνυμα των ερευνών στο πλαίσιο 'μαθηματικά του δρόμου' μπορεί να οδηγηθούμε σε εναλλακτικές διαδρομές που θα μας επιτρέψουν να αφηγηθούμε τη δική μας σχέση με την ανάγκη και την επιθυμία για μαθηματικούς υπολογισμούς, πράξεις και διερευνήσεις. Ίσως αυτές οι μικρές αφηγήσεις να μας επιτρέψουν να επανα-γράψουμε αυτή τη σχέση με τρόπους που αφορούν την ζωή μας σήμερα (Potter, 2000, Jorgensen & Phillips 2002).
Αναφορές
Appaduraj, A. 1996 Modernity At Large: Cultural Dimensions of Globalization. Minneapolis: University of Minnesota Press
Potter, J. 2000. Representing Reality: Discourse, Rhetoric and Social Construction. London. Sage Publications.
Jorgensen, M. & Phillips, L. 2002. Discourse Analysis as Theory and Method. London. Sage Publications.