Kliment Redko. Uprising. 1925

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Kliment Redko (1897-1956). Φωτογραφία από το βιβλίο: Καφετσή, Α. (Επιμ.) (1995). Ρώσικη πρωτοπορία 1910-1930- Η συλλογή Κωστάκη. Υπουργείο Πολιτισμού, Εθνική Πινακοθήκη και Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου, Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών. σ. 431

 

"Το σημείο είναι ένας μικρός ξεχωριστός κόσμος – απομονωμένο λίγο ή πολύ από όλες τις πλευρές και σχεδόν ξεριζωμένο από το περιβάλλον. Η ολοκλήρωση στο περιβάλλον του είναι πανελάχιστη και ίσως ανύπαρκτη όταν το σημείο είναι τέλεια στρογγυλό. Εξ άλλου βαστά γερά τη θέση του και δεν δείχνει καμία τάση για κίνηση προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, οριζόντια ή κάθετη. Δεν προχωρεί, δεν οπισθοδρομεί, μόνη η ομόκεντρη ένταση δείχνει τη συγγένειά του με τον κύκλο, τα άλλα του χαρακτηριστικά πλησιάζουν αυτά του τετράγωνου περισσότερο."

 


Βασίλυ Καντίνσκι. (1980). Σημείο, γραμμή, επίπεδο.Συμβολή στην ανάλυση των ζωγραφικών στοιχείων. Αθήνα: Εκδόσεις Δωδώνη. σελ. 28

 

 

 

Red'ko or Redko Kliment (Ρέντκο, Kλίμεντ)

Ζωγράφος (Πολωνία 1897-Μόσχα 1956)

Το 1910 γράφτηκε στη Σχολή Αγιογραφίας της μονής Κίεβο –Πετσέρσκ με δάσκαλο τον Α. Τζιζέφσκι.  Παρακολούθησε μαθήματα στη Σχολή της Εταιρείας για την Προώθηση των Τεχνών της Πετρούπολης (1914-15).

Το 1918 μετοίκησε στο Κίεβο και παρακολούθησε μαθήματα στην Καλλιτεχνική Ακαδημία της Ουκρανίας και πήρε μέρος στη διακόσμηση της πόλης για τον εορτασμό της Επανάστασης. Το 1920 πήγε στη Μόσχα όπου παρακολούθησε μαθήματα στα Βχουτέρας (1920-22). Μετά από μια σύντομη σουπρεματιστική περίοδο που κράτησε μέχρι το τέλος του 1921, υιοθέτησε στη ζωγραφική του τους «μηχανικούς οργανισμούς». Πρωτοστάτησε στην ίδρυση της ομάδας  «Ηλεκτροοργανισμός». Η ομάδα διοργάνωσε μια έκθεση στο Μουσείο Ζωγραφικής Παιδείας της Μόσχας το 1922. Πρώτη έκθεση ρωσικής τέχνης στο Βερολίνο το 1922 και στην Πετρούπολη το 1923. Χαρακτήρισε το έργο του από το 1923 έως το 1924  ως «λουμινιστικό».

Το 1924 συμμετείχε στη Πρώτη διαλογική έκθεση των ενώσεων δραστικής επαναστατικής τέχνης στη Μόσχα. Στο κατάλογο υπέγραψε τη διακήρυξη των «Προβολιστών». Από το 1927 έως το 1935 έζησε στο Παρίσι. Ήταν μέλος της ομάδας ουκρανών καλλιτεχνών του Παρισιού και της Ένωσης Επαναστατικών καλλιτεχνών της Γαλλίας. Από το 1935 μέχρι το θάνατό του έζησε στη Μόσχα και ζωγράφιζε ρεαλιστικά.

Kλίμακα Έλεγχος, Πειθαρχία, Ρύθμιση Τεχνολογία Εαυτού Έμφυλη Ένταξη, Αποκλεισμός, Περιθωριοποίηση Αισθήσεις Αισθήσεις, Κιναίσθηση Αλήθεια Αλγόριθμοι Αλληλεπίδραση Κινητοποίηση Εμβύθιση Αναπαραστάσεις,συμβολισμοί,μύθοι Αναστοχασμός Αντίσταση Αντικειμενικότητα Αποδόμηση Απορία, Αβεβαιότητα Απόδειξη Αριθμός Αρνητικά Συναισθήματα Βίωμα Βεβαιότητα, Αβεβαιότητα Γεωμετρία Γλώσσα Σώματος Δημιουργία, Δημιουργικότητα Διαίσθηση Δομές , Ιεραρχίες Εγγραμματισμός Εθνομαθηματικά Εικασία, Υπόθεση Ενσώματη Γνώση Επίλυση Προβλήματος Επιχείρημα Εργαλεία Ερωτήματα Ηθική Θετικά Συναισθήματα Θετικές Επιστήμες Θρησκευτική Ικανότητα Κανόνες Κατασκευές Κοινωνική Τάξη Κοινωνική εμπειρία Κυριαρχία, Ισχύς Μαθηματικά Μαθηματικά στη Φύση Μετατόπιση, Αλλαγή Μεταφορές , Παρομοιώσεις Μηχανισμοί Μοντελοποίηση Μοτίβα Νόηση Ορθολογισμός Παιχνίδια Πολιτική Αριθμητική Πολιτισμός Πράξεις, Υπολογισμοί Προοπτική, συμμετρία Προσανατολισμός Προσομοίωση Ρητορική, Αφήγηση Συναίσθημα Σχέσεις Σχολικά μαθηματικά Σωματικές Μεταφορές Ταξινόμηση, Οργάνωση, Αρχείο Ταυτοποίηση Τεχνολογίες Τεχνουργήματα Υποκειμενικότητα Φαντασία Χάος Χαρτογραφία Ψυχή απαντησεις