Lyubov Popova (1889-1924). Εικόνα από το βιβλίο: Καφέτση, Α. (Επιμ.) (1995). Ρώσικη πρωτοπορία 1910-1930- Η συλλογή Κωστάκη. Αθήνα: Υπουργείο Πολιτισμού, Εθνική Πινακοθήκη και Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου, Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών. (σ. 407) |
Popova Lyubov Sergeyevna (Πόποβα, Λιούμποβ Σεργκέγεβνα) Ζωγράφος (Βανόφσκι-κοντά στη Μόσχα 1889-Μόσχα 1924) Μαθήτευσε στα ιδιωτικά εργαστήρια των Στανισλάβ Ζουκόφσκι, Ιβάν Ντούντιν και Κονσταντίν Γουόν στη Μόσχα (1907-08). Στα ταξίδια της στο Κίεβο, στις αρχαίες ρωσικές πόλεις και στην Ιταλία (1909-12) εντυπωσιάστηκε ιδιαίτερα από το έργο του Μιχαήλ Βρούμπελ του Τζιότο και της αρχαίας ρωσικής τέχνης και αρχιτεκτονικής. Το 1912 εργάστηκε στο εργαστήριο «Πύργος». Το Χειμώνα της ίδιας χρονιάς δούλεψε στο Παρίσι στην Ακαντεμί Λα Παλέτ με τους Ανρί Φοκονιέ και Ζαν Μετσενζέ. Μαζί της και πολλοί άλλοι Ρώσοι καλλιτέχνες. Το 1913 επέστρεψε στη Μόσχα και συμμετείχε στην έκθεση «Βαλέ Καρό». Το 1914 ταξίδεψε στη Γαλλία και την Ιταλία με την ίνατα Μπουρμάιστερ και τη Ναντιέζντα Ουντάλτσοβα. Το 1915-16 στράφηκε σε μια μη-αντικειμενική τεχνοτροπία και χρησιμοποίησε τύπους από την αγιογραφία και την αρχαία ανατολική αρχιτεκτονική (επισκέφθηκε τη Σαμαρκάνδη το 1916). Συμμετείχε στην έκθεση Τραμ Β το 1915 και στην έκθεση Βαλές Καρό στη Μόσχα το 1916. Το 1916-17 ήταν ενεργό μέλος της εταιρείας «Σουπρέμους» και φιλοτέχνησε σχέδια για το υπό έκδοση περιοδικό Σουπρέμους. Ακόμα έφτιαξε σουπρεματιστικά σχέδια για τα εργαστήρια Βερμπόφκα στην Ουκρανία. Από το 1918 έως το 1920 συμμετείχε σε διάφορες εκθέσεις. Από το 1920 δίδαξε στα Βχουτέμας και ήταν μέλος του Ίνχουκ. Υπήρξε από τους δημιουργούς του νέου συστήματος πραχτικής καλλιτεχνικής διδασκαλίας. Μέχρι το θάνατό της ασχολήθηκε με σκηνικά και κοστούμια σε θεατρικές παραγωγές, καθώς επίσης και εξώφυλλα βιβλίων και περιοδικών και διαφημιστικές αφίσες. Από το 1924 άρχισε να σχεδιάζει υφάσματα για το Πρώτο Κρατικό Εργοστάσιο Εκτύπωσης Υφαντών (εργοστάσιο Τσίντελ) στη Μόσχα. |